zondag 28 augustus 2011

Foto's van de familievaardag 16 juli 2011

Nu volgt er een lange post.

Mijn ouders hadden ons (de kinderen/schoonkinderen en kleinkinderen) uitgenodigd voor een boottocht met lunch en met daar aansluitend een diner aan vaste wal in Drimmelen. Wij hebben vanaf 09.00 uur tot 17.30 uur gevaren op een prachtige rondvaartboot vanaf het Biesbosch naar Rotterdam en weer terug. Op de heenweg was het weer prachtig, maar halverwege in Rotterdam werd het druilerig. Maar wij hebben met z'n allen enorm genoten.

Een foto van het echte Biesbosch.



Dit vind ik nu echt een Hollands landschap.

Speciaal voor Lean: schaapjes. Wij hadden zelfs nog lammetjes gespot, en dat nog halverwege juni, wat vrij laat is voor de tijd van het jaar.



De drie huisjes aan de linkerkant op de foto vond ik er schattig uitzien.



Dit gebouw heet de "Ark van Noah". Zie hier een giraffe over het water staren.











Hoe dichter bij Dord (Dordrecht) hoe rotter (Rotterdam) het wordt.



Dit is geen schip, maar een gebouw.

Hier zijn wij in de buurt van Kinderdijk, daar waar die molens staan.









Een zeer imponerend schip.





Mijn droomhuis .........zucht, tenminste, zolang het maar niet onder water loopt.



Met deze foto begint er een reeks foto's die mijn vader heeft genomen. Je kunt op de foto's zien dat het weer aan het omslaan is.



Het dynamische Rotterdam!



De wereldberoemde Euromast mag uiteraard niet ontbreken.



Een prachtig gebouw, ik vind dit er een beetje retro uitzien. Vroeger had je namelijk van zulke salontafels in the seventies, wat toen helemaal modern was voor die tijd.



Het schip van de Holland-Amerika lijn.




Met zo'n boottocht kom je er achter hoeveel water Nederland heeft. Er valt nog veel te ontdekken en te bekijken vanaf het water in Nederland. Persoonlijk vind ik erg leuk om boottochten te maken. Vooral in grote steden, of het nu in Nederland of in het buitenland is, op zo'n manier zie je altijd heel veel en vanuit een ander perspectief van een stad.

7 opmerkingen:

Unknown zei

gaaf he Nederland ziet er echt nog niet zo slecht uit...op wat rotte plekjes dan.Maar ja wat wil je met al dat water..
doeeiiii<lean.

MadeByMaly zei

Wat mooi Odetta! Zo te zien hebben jullie flink genoten en...droog (boven het water dan he haha). Vanaf het water ziet alles er altijd weer zo anders uit en ik geniet ervan hoe jij details ziet (zoals het retro tafeltje). Ik ben blij dat jij dezelfde 'tik' hebt als ik, henri wordt er nl. altijd gek van als ik dat doe (trek ik me niets van aan hoor haha).

Marlieke zei

Wat leuk om te zien! En de eerste foto's waren voor mij ook zeer herkenbaar. Een jaar of twee geleden hebben Maarten en ik ook een bootocht door Biesbosch gemaakt. Niet helemaal totaan Rotterdam hoor. Wel erg leuk om te zien dit!

Romy zei

Oh, wat ziet dat er prachtig uit! Met een boottocht zie je zoveel meer van Nederland dan als je aan land blijft:) Zo te zien hebben jullie het goed naar je zin gehad!

Karin Wouters zei

Natuurlijk hebben jullie je wel vermaakt er was ook zoveel te zien..
En wij mogen lekker meegenieten!!

meinte zei

hoi odet

hoe is het?
ik vond het heel leuk op de bood
gr meinte

meinte zei

hoi odet

hoe is het?
ik vond het super leuk op de boot

gr meinte