zaterdag 23 juni 2012

Vintage doopjurk


Voor een tijdje terug vond ik bij een kringloopwinkel in mijn wijk deze schitterende, met de hand gemaakte doopjurk.Wellicht is dit jurkje uit het stof  van een trouwjurk is gemaakt. De afwerking is perfect. Je voelt de liefde die hierin is gestoken.
Voor het absurd lage bedrag van € 7,50 mocht ik het meenemen. Tegenwoordig zie je veel brocante items in dagelijkse gebruikte voorwerpen uit het verleden waar men exorbitant hoge bedragen voor vraagt. Artikelen die vroeger voor een luttel bedrag verkrijgbaar waren. Daarom is het echt een sport om iets moois te scoren wat nog betaalbaar is.
Deze jurk wordt nu gedragen door een pop van mijn moeder en het ziet er heel mooi en nostalgisch uit.

3 opmerkingen:

Romy zei

Bij de kringloopwinkel loop je soms tegen de leukste spullen aan. Wat een prachtig jurkje!

Unknown zei

Ja is inderdaad helemaal hip brocant vintage lief jurkje ook!
doegggg fijn weekend!

Unknown zei

Hè hè, eindelijk kan ik je een reactie achterlaten Odetta! Kon er niet doorkomen, rare blogger! Wat een enige vondst is dit prachtige doopjurkje zeg, heel geschikt voor een mooie pop. Vind je het niet énig om te neuzen, een beetje te handelen en dan met iets beeldschoons naar huis te gaan? Is toch kicken? Goed gedaan!! Liefs, Ira
irascreacorner.blogspot.com