zondag 17 mei 2009

Cadeaubonverpakking

Soms is de verpakking van een cadeaubon als kraamcadeautje net niet bijzonder genoeg. Door 2 collegaatjes ben ik gevraagd om dit creatief op te lossen. Dus heb ik met behulp van een mal twee enveloppen gemaakt, die in elkaar geschoven, het flapje van de ene enveloppe aan de andere enveloppe vastgeplakt en zo is er een mapje ontstaan. Het designpapier is uit de papierlijn Serendipity van het merk Sassafras Lass. De schattige baby op het kaartje is gemaakt met behulp van een clear stamp van Eline Pellinkhof. De viltenbloem is van Making Memories. En dit is het resultaat! Hopelijk vinden ze dit op mijn werk nu wel origineel genoeg. Het is overigens voor een meisje, mocht het nog niet duidelijk zijn.

De voorkant. Het mapje wordt bij elkaar gehouden door een elastiekje. Als decoratie wat kraaltjes aan het elastiekje geregen. Want een kaal elastiekje is saai!

Een fleurige achterkant.

In de binnenkant is er plaats voor een felicitatiekaart en voor de cadeaubon (die is overigens niet door mij gedecoreerd, maar door de winkel).


En het kaartje. Dit heb ik extra eenvoudig gehouden, want het designpapier vind ik al druk genoeg.
Mallen, of ze nu groot of klein zijn, ik kan niet meer zonder! Deze mal heb ik van de mal van Ine (van het toenmalige Ine's Scrapbookworld uit Venlo) overgetrokken. Deze mal is wel onvoordelig in gebruik, je heb minimaal 2 designvellen (12 x 12") nodig, maar dan heb je ook wel wat.
Uiteraard kun je zo'n mapje aan iedere feestelijke gelegenheid (verjaardag, huwelijk, jubileum, pensioen) aanpassen. Je komt hiermee goed voor de dag. Tip: dubbelzijdig designpapier zorgt voor een nog mooier resultaat. Een elastiekje kun je ook vervangen door lint. Aan dat lint of aan het elastiekje kun je ook nog een labeltje hangen. Mogelijkheden te over. Ook al is de cadeauverpakking met inhoud voor iemand anders bestemd, decoreer hem lekker hoe je het zelf het beste vind, want dat is jouw feestje!

5 opmerkingen:

Jolanda zei

Helemaal super geworden en wat een leuk idee!! Je hebt ook heel erg leuk papier gebruikt!!
Groetjes Jolanda

Marlieke zei

wat mooi gedaan! Ik kan me haast niet voorstellen dat je collega's dit niet bijzonder genoeg vinden, haha. Leuk zeg!

Unknown zei

Dat heb je mooi opgelost en heel mooi gemaakt.Ook ik kan me niet voorstellen dat iemand dit niet ok vind.Het papier wat je erbij gebruikt heb vind ik super GIRLY!!!.
Groetjes,Lean.

Romy zei

Dat is nog eens een fleurige en originele verpakking voor een cadeaubon. Prachtig dessinpapier heb je gebruikt. Het is wel duidelijk dat het voor een meisje is:) Het kaartje is ook heel stijlvol. Ik weet zeker dat je collega's dit een prachtig cadeau zullen vinden.

Birgit zei

Hartstikke mooi! Zo is het toch veel leuker om een cadeaubon te geven/krijgen?!!