zondag 18 juli 2010

Graphic 45 Renaissance Faire-kaarten

Deze kaart is met een afbeelding van het schilderij "Het meisje met de parel" van onze wereldberoemde, Nederlandse schilder Johannes Vermeer. Het enige wat ik eigenlijk herkende uit de collage (shame on me). Voor wat meer diepte heb ik het gordijn van de zuil afgeknipt en deze bewerkt met een Cuttlebug embossingstencil "Textile Texture". Nu lijkt het echt op een heel zwaar gordijn uit die tijd. De rand van het designpapier uit dezelfde lijn van Graphic 45 heb ik bewerkt met On the Edge "Scrollwork" uit de lijn Tim Holtz Alterations van Sizzix. Een echte must have, need I say more?!!! Daarbij heb ik uit mijn eigen Prima flowers garden deze bijpassende bloemen geplukt, hahaha. Het meisje en het gordijn met zuil zijn overigens bewerkt met Modge Podge Glossy, zodat het net zoals een olieverfschilderij er uitziet. Dit heb ik bij alle items, die ik uit het collagevel gebruikt heb, gedaan.


Hier heb ik gebruik gemaakt van de Cuttlebug embossingstencil "Flourished Frame" en deze heb ik uitgeknipt. De afbeelding is op maat gemaakt zodat deze in het frame passed.


Hier heb ik gebruik gemaakt van de Cuttlebug embossingstencil "Wen's Window". De Prima roosjes lijken als het ware uit het boeket te komen.

6 opmerkingen:

Jolanda zei

super mooi,wat ben jij lekker aan t cuttlebuggen....geweldig....zelf net ook weer wat er door heen gedraaid ben blij dat ik je advies gevolgd heb...het is een geweldig aparaat!!
Jij bent zeer goed op dreef in een geweldig mooie stijl!!!

Unknown zei

Jij gaat lekker zo het gordijn is echt geweldig gelukt zeg..heel mooi weer.
gr,Lean.

Marlieke zei

wat een leuk idee om eerst een cuttlebugtencil te gebruiken en dan uit te knippen. Ik doe dat wel ooit met de cuttlebug-embossing-randstencils (wat een woord he) maar nooit met de gewone grote mallen. Goed idee! En de rsultaten zijn werkelijk prachtig!

Romy zei

Wat ben je weer heerlijk bezig geweest en dan ook nog eens met prachtig resultaat! Dat gordijn is zóóó gaaf. Het lijkt wel van metaal te zijn gemaakt. En het prachtige meisje met de parel komt zo prachtig achter het gordijn vandaan.

MadeByMaly zei

En ook dit is weer geweldig. Het gordijn lijkt echt! Knap hoor. Zeg, heb je stiekem al vakantie genomen (op zit je op je werk te scrappen haha). Wat heb je veel en prachtige creaties gemaakt.

Jolanda zei

Het zijn hele mooie kaartjes geworden en knap dat je dit allemaal uit zo'n vel krijgt!

Groetjes Jolanda