dinsdag 27 juli 2010

Feeling kind of blue

Laat je niet misleiden door de titel. Nee, ik voel mezelf helemaal niet down, hoor, hahaha.




Ik had zin om te stempelen, maar ik had totaal geen zin om zelf achtergrondjes te maken van inkt. Dus heb ik een gemêleerd vel van Basic Grey in de kleur blauw en zwarte inkt gebruikt. Met dat ene vel heb ik op de kaarten een
ton-sûr-ton effect gecreëerd door op donkere en lichte delen te stempelen en daarna de items uit te knippen. Het volgende is hieruit ontstaan:
Rondom het mooie gezichtje heb ik de bloemen en vlinders gestempeld waar ze moesten komen. Daarna heb ik de extra stempelafdrukjes van de de bloemen en vlinders uitgeknipt en opgeplakt. Dit noemen ze paperpiecing. Een techniek die ik heel graag toepas. Voor een speels effect overlapt dit hier en daar. En echt waar alles uit het zelfde vel van Basic Grey.



Bij deze kaart bestaat de afbeelding uit drie stempelafdrukken. Het is een hele verdrietige en wanhopige engel, je begrijpt wel dat deze kaart dan ook bij zeer trieste aangelegenheden kan worden gebruikt. Ik hoop deze kaart heel lang niet te hoeven versturen.



Dit is nog maar een opzetje, wat een keer op een kaart zal worden gebruikt.


Inmiddels zul je vast wel begrijpen dat ik dol ben op gemêleerde vellen, want hiermee kun je zulke mooie dingen van maken. Ook erg leuk voor de beginnende stempelaar, want zeker in het begin heb je echt niet zoveel verschillende kleuren inkt.

10 opmerkingen:

Jolara zei

wat geweldig leuk,!

GR joyce

ps ik heb een leuke blogcandy, een silent setter

Unknown zei

oooo ze zijn weer mooi Odetta ook de kleur blauw....yummie.
groetjes,lean.

Ольга Голуб zei

stunningly!

Romy zei

Geweldig mooi zeg...je bent echt de stempelqueen van blogland en deze geweldige kaarten zijn daar weer een echt bewijs van:)

Marlieke zei

Wow Odetta ik vind dit echt een Kunstwerk! En ja...soms moet je ook creatief zijn voor minder fijne gebeurtenissen in het leven; dat heb ik vandaag wel 'moeten' doen enhet resultaat daarvan zal morgen wel op mijn blof te zien zijn.

Jolanda zei

Oh ,Odetta,dit is echt jouw ding hoor!!die technieken en het bij elkaar zoeken van "passende" stempels.Heel mooi gemaakt (weer)
Fijne dag.
Liefs,Jolanda

SCRAP TALK zei

hoy Odetta,
Dit zijn alweer echte kunstwerkjes van jouw hand! I love the colour!
Prachtig!
Fijne dag!
xxx
C.

MadeByMaly zei

O wauw Odetta, wat geweldig mooi en stijlvol. Je vertelde het gisteren al dat je deze gemaakt had maar ze zijn nog mooier dan ik al in mijn gedachten had. Super gedaan en bedankt voor de inspiratie!

Jolanda zei

Wat heb je schitterende creaties gemaakt zeg en deze is ook super leuk!

Groetjes Jolanda

Christie Bryant zei

This is gorgeous! I love the way you used the blended paper - Fabulous!