zondag 28 februari 2010

Het leven is een feestje .....

..... maar je moet wel zelf de slingers ophangen, ehhhh, maken. Met verschillende restjes designpapier kom je al een heel eind. Ik heb van een ruitje een malletje gemaakt. De mal overtrekken, het ruitje uitknippen en daarna dubbelvouwen. Om een waxkoordje heenslaan en beiden zijden van het vaantje dichtplakken. Zelf heb ik de vaantjes nog een keer vastgeplakt op het designpapier.

Inspiratie van de slingers vond ik op de site van Webster's Pages. Ze hebben een nieuwe lijn uitgebracht met de naam Garden Gala, waarbij lampionnen en slingers te zien zijn. Nu is dit niet de nieuwe lijn, maar een oudere lijn, namelijk A sweet life. Ik vind het merk Webster's Pages een goede aanvulling op de gevestigde merken Prima Marketing en Graphic 45. Het gebruik van de Rangers Glossy Accents heb ik bij Jolanda Simons afgekeken en uiteraard vond ik ook bij Jolanda een dosis inspiratie.

Verder heb ik niet zo gek veel hieraan toegevoegd, aldus dat ik vind ik zelf. Het designpapier is al levendig genoeg. De bloemtjes zijn van een nephortensia van de Xenos. Ik had ze al jaren uiteraard en heb deze bloem toen ontleed. De stempelafdrukken (het vogeltje is van Crafty Secrets, het vlindertje is van Crafty Individuals, het vogelnestje is van Inkadinkado en de felicitatietekst is van Stampinback) heb ik hier en daar subtiel erbij gedaan.
Beiden kaarten lay-outs zijn geplakt op een kaart die gemaakt is van Bazzill Cardstock (de kleur Vanilla).
Kortom lekkere, frisse en fruitige kleuren. Ze zeggen wel eens de donkere dagen voor de kerst, maar deze winter zeker ook de sombere dagen na kerst. Dus vandaar deze vrolijke en feestelijke kaarten.

6 opmerkingen:

Unknown zei

Nou zeg dat wel donkere dagen na kerst wat een regendrups weer,maar je kaartje vrolijkt de boel weer lekker op.
gr,Lean

Marlieke zei

Wat een gezellig kaartje! Heel erg leuk!!

Jolanda zei

Zo wat zijn ze mooi!!Ik vind ze zo gezellig.Websters pages...super mooi!!(net zo als je kaartjes!)

Romy zei

Wauw, hier vrolijk ik echt van op. Dit is zóóó mooi! Echt te gek zoals je de vlaggetjes erbij hebt gedaan. In het begin vond ik Webster's Pages maar lastig papier, maar inmiddels weet ik wel beter: hun spullen zijn zo mooi!

MadeByMaly zei

O wat prachtig gedaan Odetta! I love your style girl!

Jolanda zei

Wat heb je dit prachtig gemaakt zeg!! Helemaal super!

Groetjes Jolanda