zondag 10 juni 2012

Kaarten voor mannen

Binnenkort is het weer bijna vaderdag. Ter inspiratie enkele voorbeeldjes van mannenkaarten die ik heb gemaakt. De vaderdagskaarten voor mijn vader en mijn schoonvader staan hier nog niet bij.





De bovenstaande kaart en label zijn met de hand gestempeld met een stempel van het merk LaBlanche. Ik vind de afbeelding wel een beetje vreemd, maar wel lekker gothic.




Deze kaart wordt voor een familielid die dol op zijn honden is.




Deze kaart doet mij een klein beetje denken aan de tijd dat men alleen nog maar "doofstomme" films had en de acteurs het vooral van hun gezichtsexpressie moesten hebben. Denk bijvoorbeeld aan Charlie Chaplin. Nadat de geluid zijn intrede in de filmindustrie deed, werden veel acteurs/actrices werkloos vanwege hun verschrikkelijke stemgeluid en/of hun uitspraak.


Dit is een echte "Gentleman"-kaart.




Deze kaart wordt voor een zeer directe familielid van mij en hij is geboren in 1968. Voor deze kaart heb ik de stempelset "Steampunk 2" van Art Journey gebruikt en heb ik de stempelafdrukjes met aquarelpotloden ingekleurd. Op de achtergrond heb ik een kledinglabel gebruikt. Door middel van een embossing folder uit de set "Texture Fades Artfulmuse"-set heb ik in de adhesive foiltape sheet van Ranger een stoere raderpatroon gemaakt en deze verwerkt.

Al met al valt het best wel mee om een originele mannenkaart te maken die eens een keer niet over stropdassen en overhemden, computers/mobieltjes, voetbal en bier gaan.

6 opmerkingen:

Unknown zei

Maar Odetta wat ben jij heerlijk bezig geweest zeg! Zo'n beetje iedereen die ik ken, heeft moeite met mannenkaarten, zo niet jij, jij draait er je handige handjes niet voor om! Vind ze stuk voor stuk zéér geslaagd en ook echt mannelijk geworden, super gedaan!! Liefs, Ira

Unknown zei

Ze zijn gaaf geworden en ja inderdaad geen stropdassen ect..heel mooi gemaakt .
groetjes,Lean

Romy zei

Niet alleen ben jij geweldig goed met romantische bloemen en parels, maar ook met stoere stempels kun jij heel goed overweg! Dat bewijzen deze prachtige mannenkaarten!

Jolanda zei

Wat zijn die super mooie mannenkaarten geworden zeg en allemaal verschillend!

Groetjes Jolanda

MadeByMaly zei

Wat een geweldige, stoere mannenkaarten heb je gemaakt. Henri heeft de eer gekregen om de tweede kaart van boven te mogen ontvangen voor zijn verjaardag en was er zeer blij mee.

Lynne Moncrieff zei

Hello
I am visiting from your friend (and mine) lovely Ira's blog.
Your cards are stunning.
I am now your newest Follower.
Wishes
Lynne