vrijdag 20 maart 2009

Mijn wedstrijdkaart voor Stempelstudio Karin de Graaff



Dit was mijn kaart die ik als deelname heb ingezet bij de wedstrijd van Stempelstudio Karin de Graaff waarmee ik de derde prijs heb gewonnen. Ik heb even netjes op Karin gewacht totdat zij hem op haar site zou zetten. Maar hij staat er nog niet op. Nu verwijt ik Karin absoluut niets. Zij is een ontzettende lieve en aardige vrouw, die het de komende tijd ontzetten druk heeft met het draaien van beurzen. Zij is voorlopig continue bezig met in- en uitpakken van haar stempels.
Anyway, dit zijn de materialen die ik ik heb gebruikt om deze kaart te maken:
  • Het allerbelangrijkste is eigenlijk de stempel, die is van Alpha Stamps.
  • De afdruk heb ik ingekleurd met aquarellpotloden, daarna voorzien van een laagje Aleene's Paperglaze (Glossy Accents van Ranger kan ook) en toen uitgeknipt.
  • De kaart zelf is wederom een enveloppe.
  • Het designpapier Picking Pumpkins op de achtergrond is van October's Afternoon uit de lijn Weathervane. De randen zijn bewerkt met een distresser van Heidi Swapp, en beinkt met een Colorbox Cat's Eye inktblokje Celadon. Ik ben dol op die wolkjes die veelzijdig kunnen worden gebruikt.
  • Hierop heb ik de tekst Dare to Dream van de stempel die onder het vogeltje staat gestempeld.
  • Het envelopje heb ik gemaakt door middel van een mal met diverse envelopjes. Ik heb de vorm uitgeknipt uit het designpapier Sand uit de lijn Crush van Crate Paper. Het schitterende papier van Crate Paper is altijd heel erg stevig en dubbelzijdig bedrukt, een echte kwalitatieve aanrader dus. Het behoort zeker tot mijn meest favoriete merken. De randjes zijn beinkt met Versa Color Bamboo en Sand. Het flapje heb ik gebold en vastgezet met foamtape. Verder heb ik een canvasstickertje van Foof-a-La van Autumn Leaves gebruikt met daarop een parelmoeren knoopje met een organzalintje er doorheen geknoopt.
  • In het envelopje zit een kaartje wat ook met het designpapier van Crate Paper is gemaakt. Een randpons en bloemenpons kwamen hieraan te pas. Een clipje van Making Memories, organzalint en plakparels maken het geheel af.
  • Tot slot heb ik een lederlook groen koordje (Blokker bij het hobbyrek) er doorheen geregen. Dit was tot nu toe nog een onbekende techniek voor mij.

Het oordeel over deze kaart van Karin was ook erg leuk:

"Hoi Odetta,

Gefeliciteerd!
Je hebt de 3e prijs gewonnen in de kaarten wedstrijd ter gelegenheid van ons 4 jarig bestaan.
We vonden je kaart heel apart. Ook de kleurstelling is heel mooi. Het heeft een beetje een vintage-romantische look."

Het meedoen van wedstrijden is heel leuk. En als je dan ook nog een prijs wint, is dit meegenomen. Maar het is voornamelijk een uitdaging en erg leerzaam!

4 opmerkingen:

MadeByMaly zei

O wat een mooie kaart, je hebt er terecht een prijs mee gewonnen.

Romy zei

Het is een prachtig kaartje! Ik vind die wolken achtergrond met wat vintage figuurtjes erop erg mooi. De tekst 'Dare to dream' vind ik ook schitterend. Je bent een terechte winnaar!

Anoniem zei

Beautiful. I love the envelope on the layout. Clever idea.

Karen zei

Beautiful! What a great idea to use the envelope!